بهترین زمان پست‌گذاری در اینستاگرام

در دوران دبیرستان دوستی داشتم که همیشه درگیر پیدا کردن بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس در اینستاگرام بود. تا بتواند بیشترین میزان لایک را دریافت کند. او به طرز عجیبی در این مورد مصمم و با دقت بود. در زمان‌های مختلف شبانه روز پست‌گذاری می‌کرد تا نهایتاً بر اساس معیار تعداد لایک در دقیقه به پاسخ دلخواهش برسد.

بعد از هفته‌ها آزمایش بالاخره فهمید کدام زمان برای پست گذاشتن بیشترین لایک را برای او به همراه خواهد داشت و پس از آن به راحتی برای هر عکس یا فیلمی که به اشتراک می‌گذاشت، 200 لایک می‌گرفت.

این روش و طرز کارِ علمی و محاسبه شده‌ی دوستم برای افزایش لایک‌های اینستاگرامش هنوز هم مرا به خنده وا می‌دارد. اما همچنان خواسته‌ی او مبنی بر حضوری محکم و پررنگ در اینستاگرام تحت ثأثیرم قرار می‌دهد.

این حقیقت قابل قبول است که برای جذب تعداد فالوئرهای بیشتر در اینستاگرام لازم است که محتوایی جذاب و اشتیاق‌آور تولید کنیم اما اگر پست خود را در زمان مناسب به اشتراک نگذاریم ممکن بسیاری از مخاطبان ما هرگز آن را نبینند.

پس چگونه بهترین زمان برای پست ‌گذاری در صفحات اینستاگرام خود را بیابیم؟

بهترین و قابل قبول‌ترین راهکار برای دریافتن پاسخ این سوال آزمایش کردن و پست‌گذاری در ساعات مختلف شبانه روز است تا متوجه شویم کدام زمان بیشترین مشارکت مخاطبان را به ارمغان می‌آورد. اما اگر منابع یا زمان کافی برای انجام این‌کار را ندارید، سایت sprout social ،که یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است، به شما کمک خواهد کرد.

سال گذشته آن‌ها رفتار و اطلاعات کاربران خود را بررسی کردند تا بفهمند چه روز و چه زمانی بیشترین تداخل و درگیری آن‌ها با صفحات مجازی را رقم می‌زند.

با نگاه کردن به اطلاعات فشرده‌شده‌ی مشتریان درمی‌یابیم که روزها و ساعات ذیل برای ایجاد بیشینه میزان همکاری، ایده‌آل هستند.

به طور میانگین بهترین زمان پست‌گذاری در اینستاگرام بین ساعت ۲ الی ۳ بعد از ظهر است. اما میزان مشارکت کاربران می‌تواند بسته به روزی از هفته که پست می‌گذاریم، تغییر کند.

مفیدترین روز برای پست گذاشتن سه‌شنبه و نه تنها فقط ساعت ۲ تا ۳ بعدازظهر بلکه ساعات ۴ و ۱۱ صبح و ۴ بعدازظهر نیز می‌باشد.

 اما با وجود اینکه اشاره کردیم بهترین زمان برای پست‌گذاری از ساعات ۲ تا ۳ می‌باشد، بر حسب روزی که این اشتراک‌گذاری را انجام می‌دهیم میزان فعالیت و درگیری کاربران می‌تواند متفاوت باشد.

فکر می‌کنید چرا؟ به عادت‌های روزانه‌ی خود اندکی دقت کنید. آن‌هایی که شاید فکر می‌کنید ندارید. و ببینید که تا چه اندازه بر رفتارهای شما تاثیرگذارند. عین همین اتفاق برای تمام کسانی که صفحه‌ی اینستاگرام شما را دنبال می‌کنند نیز می‌افتد.

– پست‌گذاری در ساعت ۶ صبح از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه می‌تواند بیشترین میزان همکاری را برای شما به همراه داشته باشد. بیشتر مردم گوشی‌هایشان را دقیقا زمانی که تازه از خواب بیدار شده‌اند چک می‌کنند.

– پست ‌گذاشتن در ساعات ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر در ایام تعطیلات آخر هفته نیز با مشارکت بسیاری از کاربران همراه خواهد بود.

مردم عموماً در هنگام ناهار یا در پایان روز که انرژیشان رو به اتمام است، درگیر گوشی‌های خود هستند.

پس وقتی که می‌خواهید بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن یک پست را بیابید، نه تنها ساعت بلکه روز هفته و بخصوص کسب‌وکاری را که به آن مشغول هستید در نظر داشته باشید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام به صورت مجزا در هر روز از هفته

جمعه: ۱۰ صبح – ۲ بعدازظهر

شنبه: ۱۱ صبح – ۵ بعدازظهر

یکشنبه: ۵ بعدازظهر و ۹ صبح – ۶ بعدازظهر

دوشنبه: ۵ – ۱۱ صبح (بیشترین میزان در ۳ بعدازظهر)

سه‌شنبه: ۵ صبح و ۱۱ صبح و ۳ – ۴ بعدازظهر

چهارشنبه: ۵ صبح و ۹ صبح – ۴ بعدازظهر

پنج‌شنبه: ۱۱ صبح

اطلاعات جامع و کلیِ بالا، برای جذب تعداد زیادی مخاطب در اینستاگرام مفید خواهد بود. اما اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شده و رفتار جامعه هدفِ انواع مختلف کسب‌وکار را در نظر بگیریم جدول‌ها به صورت زیر تغییر خواهند کرد:

شرکت‌های فناوری اطلاعات و تکنولوژی

بهترین زمان: دوشنبه ساعت ۱۰ صبح

بیشترین فعالیت به طور ثابت: دوشنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر

بهترین روز: سه‌شنبه

بدترین روز: جمعه

کسب‌وکار‌های b2c

بهترین زمان: پنجشنبه ساعت ۱۱ صبح – ۱ بعدازظهر

بیشترین فعالیت به طور ثابت: هر روز از ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر

بهترین روز: دو‌شنبه

بدترین روز: شنبه

سازمان‌های آموزشی

بهترین زمان: شنبه ساعت ۸ شب

بیشترین فعالیت به طور ثابت: ایام تعطیلی ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر

بهترین روز: شنبه

بدترین روز: جمعه

شرکت‌های مراقبت‌ بهداشتی

بهترین زمان: یکشنبه ساعت ۱ ظهر

بیشترین فعالیت به طور ثابت: یکشنبه تا چهارشنبه ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر

بهترین روز: یکشنبه

بدترین روز: پنجشنبه و جمعه

سازمان‌های غیر انتفاعی

بهترین زمان: یکشنبه ۳ و ۹ بعدازظهر، دوشنبه ۳ و ۴ بعدازظهر، سه‌شنبه ۲ و ۳ بعدازظهر، چهارشنبه ۱۰ صبح و ۲ بعدازظهر

بیشترین فعالیت به طور ثابت: روزهای تعطیل از ۱۲ ظهر – ۵ بعدازظهر

بهترین روز: یکشنبه

بدترین روز: پنجشنبه

مخاطب‌های هر سازمان و کسب‌وکاری با یکدیگر تفاوت دارند و در نتیجه رفتارهای آن‌ها برای مشارکت در شبکات اجتماعی نیز متفاوت است. بنابراین برای جذب کاربر به صفحه‌ی اینستاگرامتان، ابتدا باید جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید. بهترین راه برای پی بردن به این موضوع، تحقیق درباره‌ی این است که مخاطبان شما دوست دارند چه زمان‌هایی در اپلیکیشن اینستاگرام گشت و گذار کنند.

با سپاس از همراهی شما

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در google

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر کسب و کاری می‌تواند با حرکتی آگاهانه و نه فرسایشی در مسیر صحیح، پیشرفت را احساس کند. ما، اعضاء تیم رامونا، متشکل از کارشناسان حرفه‌ای و مجربِ حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ و برنامه‌نویسی، با هدف بهبود و ارتقاء کیفیت کسب‌‌وکار شما با ارائه‌ خدماتی همچون؛ طراحی استراتژی تبلیغات موثر و تولید محتوا، طراحی اپلیکیشن، سایت و وب‌سایت و افزایش و بهبود رتبه‌ی آن در گوگل (سئو) و سایر موتور‌های جستجو و ... در کنار هم جمع شده‌ایم، تا پاسخگوی نیازها و مشکلات شما در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال باشیم.

لینک1

لینک2

لینک3

لینک4

تمامی حقوق نزد رامونا استودیو محفوظ است.